Medewerkers kunnen alleen in dossiers van de cliënten die ze onder hun hoede hebben. Dat is een goede zaak, want het gaat om privacygevoelige informatie en daar kun je niet voorzichtig genoeg mee omgaan. In de praktijk zijn er (crisis)situaties waardoor je toch snel informatie nodig hebt van een cliënt die bijvoorbeeld niet in jouw caseload zit en waar je normaal gesproken geen toegang tot hebt Hiervoor hebben we de Break The Glass ontwikkeld.
De noodknop
De noodknop geeft je tijdelijk toegang tot een dossier. Je vindt deze knop door rechtsboven op het vergrootglas te klikken en daarna op het icoon met de hamer.
Uitzonderlijke situaties
Deze functionaliteit gebruik je alleen in uitzonderlijke situaties. Je moet er dus een goede reden voor hebben. Daarom krijg je de vraag waarom je toegang tot dit dossier wenst. Verder staat vermeld dat deze actie in de logs wordt vastgelegd én dat er een e-mail verstuurd wordt naar de security officer binnen de organisatie.
Selecteer nu de cliënt en klik op Doorvoeren:
Nadat je het 'glas hebt gebroken', kun je het cliëntendossier vinden via het vergrootglas.
Alleen op aanvraag
Break The Glass is geen standaard optie in Mextra. Als jouw organisatie gebruik wil maken van deze functionaliteit laat het ons dan even weten via helpdesk@mextra.nl, dan kunnen we het voor je activeren.