Als je een afspraak vastlegt in de tijdregistratie kom je ook opties tegen. Sommige opties moet je verplicht invullen. Andere opties mag je gerust leeg laten.
Het maakt uit of jouw organisatie een koppeling met Care2Declare heeft. Je ziet dan iets meer opties, die nodig zijn om te kunnen declareren.
Je hebt
Als jouw organisatie Care2Declare gebruikt
Dan zie je de opties Actie en OE-item. Deze opties moet je verplicht invullen, zodat jouw organisatie een declaratie kan doen.
1. Kies bij Actie wat je hebt gedaan. Dit hoort bij de indicatie van de cliënt.
Het is belangrijk om dit goed in te vullen. Jouw organisatie kan je vertellen welke actie je moet kiezen.
2. Meestal hoef je geen OE-item te kiezen.
Als je toch moet kiezen, selecteer je de afdeling of locatie waar jij en de cliënt bijhoren.
Als jouw organisatie alleen categorieën heeft
Dan moet je verplicht een categorie kiezen. Jouw organisatie heeft de categorieën ingesteld. Welke je moet kiezen, weet jouw organisatie.
Kilometers toevoegen aan je tijdregistratie
Je kan bij iedere tijdregistratie kilometers invullen. Wanneer dat voor jou nodig is, kan jouw organisatie je vertellen.
TIP
Je kan de kilometers later weer terugvinden in het overzicht. Als je de kolommen aanpast.
Toelichting of rapportage toevoegen aan tijdregistratie
Soms wil je iets meer vastleggen dan alleen een categorie of actie. Misschien wil je zeggen dat de afspraak uitliep. Of dat de afspraak op het laatste moment niet doorging.
Een toelichting geven is niet verplicht. Wat je hier invult, spreek je af met jouw organisatie.
TIP
Zet je onderaan het vinkje aan? Dan sla je meteen een rapportage op. Zo ben je nog sneller klaar.
Terugkerende afspraken
Zie je een cliënt op een vaste dag in de week?
Bij het registreren van tijd (afspraken) kun je kiezen voor het herhalen van de registratie. Plan op deze manier eenvoudig terugkerende afspraken in één keer in. Als een afspraak niet doorgaat, kun je deze afzonderlijk verwijderen.