In Mextra heeft iedere gebruiker een rol. Een rol bepaalt tot welk niveau een gebruiker toegang heeft tot het beheer. De rol bepaalt aan welke cliënten de gebruiker gekoppeld kan worden.
In Mextra zijn 5 rollen
Mextra beheerder
- kan gekoppeld worden aan alle cliënten binnen zijn eigen organisatie
- heeft toegang tot het beheer en kan daar alle instellingen van zijn eigen organisaties wijzigen
- kan modules binnen Mextra inrichten en bewerken
Niet iedere organisatie heeft een gebruiker in de rol van Mextra beheerder. Je moet hiervoor een Admintraining hebben gevolgd.
Binnen zorgorganisaties hebben functioneel beheerders vaak de rol van Mextra beheerder.
Superuser
- kan gekoppeld worden aan alle cliënten binnen zijn eigen organisatie
- kan gekoppeld worden aan afdelingen
- kan binnen zijn/haar afdelingen gebruikers en cliënten toevoegen
Binnen zorgorganisaties hebben locatiemanagers of teamleiders vaak de rol van Superuser
Medewerker
- kan gekoppeld worden aan alle cliënten binnen zijn eigen organisatie
- kan gekoppeld worden aan afdelingen
- kan alleen zijn eigen persoonlijke gegevens wijzigen in beheer
Binnen zorgorganisaties hebben de zorgverleners die in dienst zijn vaak de rol Medewerker.
Cliënt
- is als gebruiker alleen gekoppeld aan zijn eigen cliëntdossier
- kan nooit gekoppeld worden aan een andere cliënt
- heeft geen toegang tot het beheer
Binnen zorgorganisaties hebben de cliënten vaak de rol van Cliënt
Supporter
- is gekoppeld aan één of meerdere specifieke cliënten
- kan niet aan afdelingen gekoppeld worden
- heeft geen toegang tot het beheer
Binnen zorgorganisaties hebben externe zorgverleners en bijvoorbeeld ouders vaak de rol van Supporter.
Wat kan je in Mextra zien met een bepaalde rol?
De rollen in Mextra gaan over het beheer en over het koppelen van cliënten(dossiers). Wat iemand kan zien in een dossier regel je met disciplines.